Modeller: Elektrisk By biler Kombi Coupe'/Sedan Stasjonsvogner Crossover/ SUV Varebil

Peugeot Rifter

Nye Rifter kombinerer premiumfølelsen man kjenner fra merkets nyeste modeller med enestående praktiske egenskaper for aktive familier.

Ved å kombinere et røft design og et moderne interiør med de praktiske egenskapene man kjenner fra forgjengeren Partner Tepee bringer Peugeot Rifter noe helt nytt til segmentet.

Den moderne fronten viser tydelig at Rifter tilhører den moderne Peugeot-familien med sine frontlykter med LED-signatur og den store grillen med en dominerende løve. Ved å ta i bruk designgrep fra SUV-segmentet som høyere bakkeklaring og store hjul har designerne gjort Rifter til et røffere alternativ i segmentet for praktiske familiebiler.

Innvendig har Rifter blitt utstyrt med Peugeots kritikerroste i-Cockpit hvor fokuset er rene linjer, synlig teknologi og uovertruffen materialkvalitet. Sjåførens fokus og komfort har vært det viktigste hele veien under utviklingen av interiøret, og det vil man merke så fort man setter seg bak rattet.

Det kompakte rattet bidrar til en bedre kjøreopplevelse, og head-up-displayet gjør at sjåføren alltid kan holde øynene på veien. En 8-tommers berøringsskjerm i dashbordet med enkel betjening sørger for at man alltid har tilgang til bilens funksjoner og den underholdningen man måtte ønske på veien.

Rifter kan også leveres med en lang rekke hjelpemidler som gjør hverdagen enklere og tryggere. Blant utstyret som er tilgjengelig finner man ting som adaptiv cruisekontroll, forbedret skiltgjenkjenning, aktiv filholderassistent, førerovervåkning, blindsonevarsling og Active Safety Brake.

Rifter leveres i utgaver med både fem og syv seter, og vil være tilgjengelig i to lengder (4.40 og 4.75 meter). Det er også plass til tre barneseter på rad to, og i den lange utgaven med syv seter kan setene på tredje rad justeres individuelt.

Bagasjeplassen strekker seg fra 775 liter under bagasjetrekket i standardversjonen med fem seter til hele 4000 liter når den lange versjonen med fem seter er lastet til taket. I tillegg er det en rekke smarte oppbevaringsrom i kupeen. Blant annet har integrasjonen av en ”Bag in roof”-airbag på passasjersiden gjort det mulig å lage et nedkjølt oppbevaringsrom foran passasjersetet som rommer hele 186 liter.

Rifter er hovedsakelig basert på konsernets EMP2-plattform, og byr med det på en engasjerende kjøreopplevelse. Den bakre delen av plattformen er imidlertid modifisert for å bidra til enda større fleksibilitet og bedre praktiske egenskaper.

Rifter leveres som standard med Grip Control-teknologi (Justerbar ESP) som sørger for optimalt veigrep i alle situasjoner. I samarbeid med Peugeots partner Dangel kan Rifter også leveres med firehjulsdrift.
Takket være EMP2-plattformen og alt arbeidet som er lagt ned i å optimalisere bilens vekt, byr nye Peugeot Rifter på et motorprogram med uovertruffen effektivitet. Alle motorene tilfredsstiller Euro 6.2-standarden, og de er allerede klare for å møte fremtidens WLTP-standard.

Rifter kan leveres med fem ulike motoralternativer (to bensin og tre diesel) basert på konsernets 1.2 PureTech og 1.5 BlueHDi-motorer.

Bensinmotorene leveres i utgaver på 110 og 130 hestekrefter med henholdsvis femtrinns manuell girkasse og åttetrinns EAT8-automatgirkasse (fra 2019).

De tre dieselmotorene yter 75, 100 og 130 hestekrefter, og sistnevnte kan leveres med enten sekstrinns manuell girkasse eller åttetrinns EAT8-automatgirkasse. De to øvrige motorene leveres med en femtrinns manuell girkasse.

Siste nytt fra Facebook