Modeller: Nyheter Elektrisk By biler Kombi Coupe'/Sedan Stasjonsvogner Crossover/ SUV Varebil

ION

NORGES BILLIGSTE EL-BIL!

KAMPANJEPRIS KUN Kr. 155.000,-



Peugeot iOn er stilig og økonomisk - perfekt for bykjøring.


iOns FANTASTISKE EKSTERIØR
iOn er en elektrisk bil med en elegant form. Et kompakt, buet panser fører til en stor, skrånende frontrute med stort areal, som gjør at iOn vekker berettiget oppsikt. Det originale og dynamiske utseendet i kombinasjon med bilens teknologi får føreren til å fremstå som miljøbevisst og moderne. Alle våre iOn-modeller er utstyrt med lettmetallfelger, tåkelykter og lys som fungerer automatisk.

KJØREEGENSKAPER TIL ELBILER
Den smarte og kompakte størrelsen (3,48 m lang og 1,47 m bred), den lille svingradiusen og servostyringen gjør at iOn lett tar seg fram i bytrafikken. Bilens karakter og livlighet gir en svært god tilstedeværelse i trafikken og sørger for at den møtes med respekt både i kollektivfeltet og på vanlige veier

FØRERPLASSEN
Førerplassen gir god oversikt over de nye instrumentene som gjelder for elbiler, for eksempel batteriindikator og en indikator for strømforbruk/effekt som gir et øyeblikksbilde av strømforbruket eller ladebehovet. Disse indikatorene viser fortløpende behovet for lading fra et nivå på to streker (ca. 15 % gjenværende strøm). I tillegg til standardinformasjonen viser kjørecomputeren beregnet rekkevidde basert på kjøreforholdene de siste kilometerne, og sørger for kontrollert, enkel kjøring.

ELBIL MED ROMSLIGHET
Peugeot iOn er en kompakt liten elektrisk bil - som er overraskende stor innvendig. Takket være akselavstanden på 2,55 m og den høye konstruksjonen, får fire voksne personer god plass. Høyden på førersetet kan justeres, og baksetet består av to separate seter med individuelt justerbar rygg

INNEBYGGET KOMFORT
iOn holder det den lover, som en moderne og praktisk bybil med høye spesifikasjoner som standard. Med kjørecomputer, fjernstyrt sentrallås, elektriske vinduer foran og bak, kjørelys, to tilbaketrekkbare koppholdere og et 12-volts strømuttak – er iOn er en smart elbil som kommer til å gjøre livet ditt enklere

ELBILER HAR PLASS TIL BAGASJE
Baksetene kan legges ned hver for seg for å gi enda mer bagasjeplass. Hvis du velger et ombyggingssett for varebil*, kan baksetene og sikkerhetsbeltene bak fjernes for å få et flatt, teppebelagt bagasjeromsgulv med et bagasjegitter festet bak forsetene. Når den er konfigurert på denne måten, har iOn et tilgjengelig volum på om lag 1 m3 med en nyttelast på 330 kg inkludert fører og ombyggingssett (netto last på 308 kg). Bagasjetrekk leveres som ekstrautstyr for elbiler

AKUSTISK KOMFORT
Å kjøre iOn er en ny og beroligende opplevelse på grunn av stillheten* som forsterkes av fraværet av vibrasjon. Støyen utenfor er begrenset til veistøy og aerodynamisk støy, noe som er ideelt for bykjøring.
*Det er mange fordeler med elbil, blant annet denne unike stillheten. Sørg likevel for å ha full kontroll over kjøretøyet, og utvis spesiell aktsomhet når du ferdes i omgivelser som ikke er vant med stillegående biler

AUTOMATISK KLIMAANLEGG
Peugeot iOn har et elektrisk klimaanlegg med automatisk innstilling av luftstrøm og luftretning. Alle passasjerer vil sette pris på det gode klimaanlegget

EFFEKT
Med en topphastighet på 130 km/t og kjapp akselerasjon (fra 30 til 60 km/t på 3,5 sek) har iOn en ytelse som holder mål på alle typer veier. Maksimal effekt er 47 kW, med maksimalt dreiemoment på 180 Nm.

BATTERI
Den høye utformingen av iOn gjør at hele batterienheten har latt seg plassere under gulvet, mellom de to akslene. Dette bidrar til bilens gode dynamiske stabilitet.
Batteriets levetid er tilpasset reelle mobilitetsbehov og reell bruk. Litium-ionbatteriet og optimalisert lading gjør at batteriet kan vare i opptil 150 km. Til reell bruk er dette en tilstrekkelig og passende rekkevidde, ettersom 90 % av de daglige bilturene er på under 60 km

LADING
Peugeot iOn er utstyrt med et litium-ionbatteri som har en langt høyere energilagringskapasitet enn de gamle NiCd-batteriene som ble brukt på 90-tallet. Dette batteriet har ikke noe minne, noe som innebærer at det kan lades mens det fortsatt har strøm igjen, og ikke behøver å lades helt ut med jevne mellomrom.
iOn har normal ladetid på 11 timer, men kan lades på 8 timer avhengig av el-installasjon/veggkontakt*

Hurtiglading er mulig ved et eget ladepunkt som leverer kontinuerlig høyspent strøm, i 15 minutter for 50 % av batterikapasiteten og 30 minutter for 80 %.
*Bertel O. Steen AS har inngått en avtale med Salto Ladestasjoner AS og kan tilby en ladepakke (230V 16A 1-fase) til lading hjemme. Ladestasjonen har integrert jordfeilvern og DC beskyttelse. Ladepakken koster per stykk ferdig montert inkludert instalasjon = Kr. 10.710+ mva (pris gjelder per mars 2015 og forutsetter plass i sikringsskap, kun 10m fra sikringsskap til ladestasjon og plass for elektriker å komme til) Send mail til bos@salto.no for mer informasjon og/eller bestilling av ladepakke.

Siste nytt fra Facebook